Į viršų

Paštomatų fenomenas Lietuvoje: kodėl lietuviai keturis kartus viršija ES pristatymo į paštomatus vidurkį

Paštomatų fenomenas Lietuvoje: kodėl lietuviai keturis kartus viršija ES pristatymo į paštomatus vidurkį

Pirkėjų akims vis dažniau krypstant į e. prekybininkus, pastarieji turėtų atkreipti dėmesį į besikeičiančias vartotojų tendencijas. Didėjant žmonių, apsiperkančių e. parduotuvėse skaičiui, vis didesnę rolę Lietuvoje užims ir paštomatai, kuriuos lietuviai jau dabar renkasi net kelis kartus dažniau nei kiti europiečiai.

Dar pernai „DPDgroup“ užsakymu atlikta ES gyventojų apklausa atskleidė, kad net 55 proc. lietuvių savo siuntas gauna į paštomatus. Tuo pat metu, paštomatais naudojasi vos 13 proc. Europos gyventojų.

Anot „DPD Lietuva“ pardavimų ir rinkodaros vadovo Baltijos šalims Gabrieliaus Bilevičiaus, viena iš priežasčių, lemianti tokį skirtumą, gali būti lietuvių bendravimo įpročiai.

„Paštomatų naudojimo apimtys Lietuvoje yra unikalios – tą galimai pavyktų paaiškinti mūsų šiaurietišku būdu ir su tuo susijusia praktika. Pietų Europos gyventojai gerokai labiau mėgsta bendrauti, o lietuviai – kiek šaltesni žmonės. Dėl to mūsų šalyje pritampa ir įsitvirtina paslaugų infrastruktūros sprendimai, kur gyventojai gali save aptarnauti patys – paštomatai, taromatai, savitarnos kasos ir kt.“, – sako G. Bilevičius.

Pandemija suveikė kaip paštomatų katalizatorius

„DPD Lietuva“ pardavimų ir rinkodaros vadovas Baltijos šalims pratęsia, kad karantino metu siuntų kiekis paštomatuose viršijo visus bendrovės planus ir išaugo net 240 proc.

„Koronavirusas parodė, kad lietuviams rūpi jų sveikata, o galimybė saugiai atsiimti ir išsiųsti užsakytą siuntą yra neįkainojamos vertės. Nenuostabu, kad karantinas tapo dar didesniu katalizatoriumi paskatinusiu aktyvesnį naudojimąsi paštomatais, nes jie yra saugiausias siuntų išsiuntimo ir pristatymo būdas: paštomatai dažniausiai yra įrengti lauke, juos nuo pat karantino pradžios dezinfekuojame du kartus per dieną, o platus mūsų valdomas paštomatų tinklas leidžia iki artimiausio punkto nueiti pėsčiomis“, – sako G. Bilevičius.

Karantino metu įsitikino paštomatų teikiama nauda

Pašnekovas pratęsia, kad koronaviruso pandemijos metu vartotojai paštomatais naudojosi ne tik dėl noro apsisaugoti, bet ir dėl kitų priežasčių, užtikrinančių patogią jų patirtį.

„Lietuviai nori siuntas atsiimti jiems patogioje vietoje net ir savaitgaliais bei bet kokiu paros metu, vietoje to, kad būtų suvaržyti ir privalėtų laukti kurjerio savo namuose ar biure nustatytą valandą. Gyventojams nereikia laukti net ir atvykus atsiimti siuntos į „DPD Lietuva“ paštomatą, taip pat jas galima atsiimti per 7 dienas, o siuntas išsiųsti ir gauti – itin paprasta“, – pasakoja G. Bilevičius.

Jis akcentuoja, kad paštomatai prisideda ir prie aplinkos tausojimo, nes kurjeriui nereikia važinėti individualiais adresais ir stoti atiduoti siuntas keliasdešimt kartų, o bendrovė yra apskaičiavusi, kad vienas paštomatas sumažina į aplinką išmetamo CO2 kiekį 2,9 tonomis.

Siuntas gali gauti ir tą pačią dieną

Pašnekovas toliau pasakoja, kad siekiant vartotojams siuntas pristatyti dar greičiau ir efektyviau, neseniai „DPD Lietuva“ paskelbė apie „SameDay“ pristatymus, užtikrinsiančius, kad siuntinys klientą pasieks tą pačią dieną.

„Pastebime, kad pirkėjai vis dažniau internetu užsisakinėja pirmojo būtinumo prekes, kurias nori gauti dar greičiau ar net tą pačią dieną. Todėl dar praėjusį mėnesį paskelbėme apie tos pačios dienos siuntų pristatymo paslaugą, pradėjusią veikti Vilniuje, o artimiausiu metu žadame ją plėsti ir į kitus keturis didžiuosius šalies miestus“, – sako „DPD Lietuva“ pardavimų ir rinkodaros vadovas Baltijos šalims.

Užgožti e. prekybos konkurentus padės ir mažos detalės

Anot jo, norėdamos išlikti konkurencingomis šiuolaikinėje rinkoje, tiek siuntų bendrovės, tiek e. prekyba užsiimančios įmonės, turės greitai reaguoti į tendencijas diktuojančių pirkėjų norus ir poreikius.

„Ne paslaptis, kad karantinas e. prekybą nukėlė kelis metus į ateitį. Vartotojams vis labiau įprantant prie apsipirkimo internetu, verslas turės ieškoti būdų, padėsiančių išsiskirti iš konkurentų. Dėl to svarbi tampa kiekviena detalė, patenkinanti besikeičiančius vartotojų poreikius. Patogus prekių pristatymas gali nulemti, kuriame puslapyje apsipirks klientas, o aiškus ir greitas produkto išsiuntimas – su kokia įmone bendradarbiaus e. prekybininkas“, – pastebi G. Bilevičius.