Į viršų

„Juodasis penktadienis“ sumušė siuntų pristatymų rekordus: užsakymų pusantro karto daugiau nei pernai

„Juodasis penktadienis“ sumušė siuntų pristatymų rekordus: užsakymų pusantro karto daugiau nei pernai

Šalyje praūžus didžiausiam metų išpardavimų laikotarpiui – „juodajam penktadieniui“ (angl. Black Friday) ir „kibernetiniam pirmadieniui“ (angl. Cyber Monday) – rekordinius rezultatus skaičiuoja ne tik e. prekybininkai, bet ir siuntų pristatymo bendrovės. Anot jų atstovų, lyginant su praėjusiais metais, šiemet buvo pristatyta maždaug pusantro karto daugiau siuntų. To priežastis – dėl pandemijos išaugę e. komercijos mastai, fizinių parduotuvių apribojimai ir žmonių noras apsisaugoti bei tuo pat metu pasinaudoti didžiulėmis nuolaidomis.

„DPD Lietuva“ pardavimų ir rinkodaros vadovo Baltijos šalyse Gabrieliaus Bilevičiaus teigimu, šių metų „juodasis penktadienis“, kaip ir buvo galima tikėtis, sumušė visus rekordus.

„Jeigu praėjusiais metais Black Friday metu pristatėme kiek daugiau nei 50 tūkst. siuntų, o per Cyber Monday – šiek tiek virš 49 tūkst., tai šiemet šio išpardavimų savaitgalio skaičiai buvo maždaug 50 proc. didesni. Praėjusį penktadienį pristatėme apie 75 tūkst. siuntų, o pirmadienį – 70 tūkst. Norėdami užtikrinti sklandų darbą, papildomai dirbome net sekmadienį, kuomet surinkome dar 9 tūkst. siuntų“, – sako G. Bilevičius.

Rekordinį srautą neabejotinai lėmė pandemija

DPD atstovas pasakoja, kad gerokai išaugusio siuntų skaičiaus priežastis – ne tik antrojo karantino metu paskelbti apribojimai, bet ir apskritai koronaviruso pandemijos turima įtaka vartotojų įpročiams ir verslo prisitaikymui išpardavimams.

„Prie pandemijos apribojimų turėjo prisitaikyti ne tik pirkėjai, kurie „juodojo penktadienio“ akcijų ėmė ieškoti internete, bet ir patys prekybininkai, turėję greitai adaptuoti savo verslo modelius. Vartotojai jau pirmojo karantino metu spėjo įsitikinti e. komercijos privalumais, o nauji suvaržymai lėmė, kad šalies gyventojai saugiai įsigijo jiems reikalingų prekių ar dovanų būdami namuose, taip nepraleisdami didžiausio metų išpardavimo“, – teigia G. Bilevičius.

Intensyviausiam laikotarpiui ruošėsi iš anksto

Pasak „DPD Lietuva“ rinkodaros ir pardavimų vadovo Baltijos šalyse, įmonės pusantro karto išaugęs užsakymų skaičius praėjusio savaitgalio ir pirmadienio metu nenustebino. Atvirkščiai – bendrovė kruopščiai ruošėsi šiam laikotarpiui dar nuo vasaros.

„Susidūrę su netikėtomis Kalėdomis pavasarį ir turėdami omenyje antrąją pandemijos bangą bei kasmet šiuo periodu išaugantį darbų srautą, savo procesus pradėjome gerinti kaip įmanoma anksčiau“, – pažymi G. Bilevičius.

Anot jo, įmonė ne tik adaptavo ir ištobulino savo logistinę prieigą, t.y. pasitelkė first in first out metodą, kuomet pirmiausia į sandėlius atkeliaujančios siuntos ir išvažiuoja pirmiausiai, išsinuomojo papildomai sandėlio ploto, bet ir taiko pirmojo karantino metu pasiteisinusius veiksmus.

„Toliau augant siuntų skaičiui, atitinkamai didiname kurjerių ir siuntų skirstymo terminalų komandas, o nuo spalio mėnesio iki Kalėdų įrengsime 60 paštomatų visoje šalyje“, – pažymi DPD atstovas.

Anot jo, tiksliai numatyti šio laikotarpio srautus padeda ir glaudus bendradarbiavimas su įmonės verslo klientais: „Nuolat kalbamės su šiuo metu turimais partneriais ir kruopščiai planuojame intensyviausio laikotarpio metu užplūstančius užsakymus. Tai leido jau iš anksto nuspėti, kokių srautų galėjome tikėtis praėjusį penktadienį ir pirmadienį ir sėkmingai pristatyti siuntas gavėjams.“