Į viršų

Į prekybos centrus važiavo ne visi: šventinė prekyba internete paaugo 62%

Į prekybos centrus važiavo ne visi: šventinė prekyba internete paaugo 62%

Nemaža dalis Baltijos šalių gyventojų išgirdo medikų ir vyriausybių rekomendacijas pasilikti namuose ir šventiniais pirkiniais pasirūpinti saugiu būdu. Tai rodo auganti šventinė prekyba internete. Per pirmąją gruodžio pusę pirkėjai Baltijos šalių e. parduotuvėse išleido 62% daugiau nei pernai tuo pačiu metu. Kai kurių prekybininkų apyvarta išaugo ir dvigubai, skaičiuoja „Paysera LT“, mokėjimų operatorius, padedantis surinkti pirkėjų e. mokėjimus didžiojoje dalyje Baltijos šalių e. parduotuvių. 

Bendra Baltijos šalių e. parduotuvių apyvarta gruodžio pirmąją pusę buvo panaši į tą, kurią prekybininkai skaičiavo lapkričio antrojoje pusėje – t.y. laikotarpiu, kai apyvartą į viršų iškelia pardavimai per „Juodojo penktadienio“ savaitgalį. 

„COVID-19 paspartino perėjimą prie labiau skaitmeninio pasaulio. Žmonės internetu pirko ir anksčiau, tačiau dabar dėl patogumo ir savo šeimos saugumo internetu vis dažniau įsigyja būtiniausius daiktus – maisto produktus, higienos ir valymo priemones, vaistus“, – sako Vytenis Morkūnas, „Paysera LT“ generalinis direktorius. 

„Fintech“ bendrovės teigimu, per pirmąją gruodžio pusę Baltijos šalių e. parduotuvėse pirkėjai atliko beveik 900 tūkst. apsipirkimų. „Medikų rekomendacijas nemažai žmonių visgi išgirdo ir Kalėdinėmis dovanomis rūpinosi iš namų. Šiuo neeiliniu laikotarpiu dovanų pirkimas internetu tampa atsakingos ir rūpestingos elgsenos požymiu“, – teigia V. Morkūnas.

 „Versli Lietuva“ užsakymu atlikta apklausa parodė, kad didžioji dalis (53 proc.) Lietuvos gyventojų kalėdinės dovanas jau iš anksto buvo numatę pirkti e. parduotuvėse, taip pat didelė dalis (56 proc.) lietuvių dovanų ieškoti ruošėsi ir fizinėse parduotuvėse, 13 proc. tikėjosi aplankyti kalėdines muges, o 8 proc. dovanas nusprendę gaminti patys ir nieko nepirks. Didžiausią e. pirkėjų segmentą sudaro 18-35 m. asmenys – daugiau nei 70 proc. šio amžiaus žmonių dovanas perka internetu, o iš 36-45 m. asmenų grupės – 49 procentai. 

„Paysera LT“ pastebi, kad e. parduotuvės pradėjo išnaudoti atvirosios bankininkystės atneštas naujoves. Žiūrint per e. parduotuvių prizmę, 71 procentą pirkinių apyvartos parduotuvės surinko pasitelkdamos atvirąja bankininkyste pagrįstą mokėjimų inicijavimą. Maždaug ketvirtadalį apmokėjimų prekybininkai gavo per vadinamuosius banklink, o 5% internetinių pirkinių krepšelio pirkėjai apmokėjo bankų kortelėmis ir kitais būdais, pvz., už pirkinius internete atsiskaitydami prekybos centre.